What research is important today in human development, learning, and education? JSED Editors' reflections and research calls |
2023 |
Bautista, A.; Cerdán, R.; García-Carrión, R.; Salsa, A.; Andoney, D.; Cabedo-Mas, A.; Campos, R.; Clarà, M.; Gámez-Guadix, M.; Ilari, B.; Kammarer, Y.; Macedo-Rouet, M.; Mendive, S.; Múñez, D.; Saux, |
Article d'investigació |
How teachers' appraisals predict their emotional experience: identifying protective and risk structures in natural appraisals |
2023 |
Clarà, M.; Vallés, A.; Franch, A.; Coiduras, J.; Silva, P.; Cavalcante, S. |
Article d'investigació |
Conceptualizing teacher resilience: a comprehensive framework to articulate the research field |
2022 |
Vallés, A.; Clarà, M. |
Article d'investigació |
Unpacking the Role of Work Demands in Teacher Burnout: Cognitive Effort as a Protective Factor |
2022 |
Clarà, M.; Vallés, A.; Coiduras, J.; Silva, P.; Justiniano, B.; López, T.; Padula, B.; Barril, J.P., Cavalcante, S.; Chávez, J.; Donoso, D.; Marchán, P.; Ramos, F.; Uribe, C.P. |
Article d'investigació |
Conceptually driven inquiry: addressing the tension between dialogicity and teleology in dialogic approaches to classroom talk |
2021 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
Meaning and the mediation of emotional experience: Placing mediational meaning at the center of psychological processes |
2020 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
Critical online learning networks of teachers: communality and collegiality as contingent elements |
2020 |
Kelly, N.; Clarà, M.; Kehrwald, B.; Danaher P.A |
Capítol de llibre d'investigació |
Early career teachers' intentions to leave the profession: The complex relationships among preservice education, early career support, and job satisfaction |
2019 |
Kelly, N.; Cespedes, M.; Clarà, M.; Danaher, P. A. |
Article d'investigació |
Supervising at a distance: The transformation of assistance during a doctoral journey across different continents |
2019 |
Justiniano, B.; Mauri, T.; Clarà, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
Traversing the doctorate. Reflections and Strategies from Students, Supervisors and Administrators |
2019 |
Machin, T.; Clarà, M.; Danaher, P.A. |
Editor llibre d'investigació |
Traversing the Doctorate: Situating Scholarship and Identifying Issues |
2019 |
Machin, T.; Clarà, M.; Danaher, P.A. |
Capítol de llibre d'investigació |
Supporting Collaborative Reflection in Teacher Education: A Case Study |
2019 |
Clarà, M.; Mauri, T.; Colomina, R.; Onrubia, J. |
Article d'investigació |
Building on Each Other's Ideas: A Social Mechanism of Progressiveness in Whole-Class Collective Inquiry |
2019 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
Sharing initial teacher education between school and university: Participants' perceptions of their roles and learning |
2019 |
Mauri, T.; Onrubia, J.; Colomina, R.; Clarà, M. |
Article d'investigació |
Como a instrução influencia o desenvolvimento conceitual: a teoria de vygotsky revisitada |
2018 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
Can massive communities of teachers facilitate collaborative reflection? Fractal design as a possible answer |
2017 |
Clarà, M.; Kelly, N.; Mauri, T.; Danaher, P.A. |
Article d'investigació |
How instruction influences conceptual development: Vygotsky's theory revisited |
2017 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
Teacher resilience and meaning transformation: How teachers reappraise situations of adversity |
2017 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
Patterns of interaction in processes of joint reflection by teachers |
2017 |
Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J. |
Article d'investigació |
Online networks for pre-service and early career teachers |
2016 |
Kelly, N.; Clarà, M.; Kehrwald, B.; Danaher, P.A. |
Llibre d'investigació |
Educational assistance to improve reflective practice among student teachers |
2016 |
Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J. |
Article d'investigació |
Collaborative reflection and tutor's assistance in teacher education. Two case studies on case-based reflection settings |
2016 |
Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J.; Cubero, R.; Martinez, A.; Cubero, M.; Usabiaga, A. |
Acta congrés |
Espacios de formación compartida escuela-universidad en el prácticum |
2016 |
Mauri, T.; Onrubia, J.; Colomina, R.M.; Clarà, M. |
Article d'investigació |
Vygotsky and Vasilyuk on Perezhivanie: Two notions and one word |
2016 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
The many lives of the word Perezhivanie |
2016 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
Foreword |
2015 |
Clarà, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
What is reflection? looking for clarity in an ambiguous notion |
2015 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
Representation and emotion causation: a cultural psychology approach |
2015 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
Naturaleza de la interacción en procesos de reflexión conjunta sobre situaciones de la práctica por estudiantes de maestro |
2015 |
Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia. J. |
Article d'investigació |
Three problems with the connectivist conception of learning |
2014 |
Clarà, M.; Barberà, E. |
Article d'investigació |
The temporal dimensions of e-learning |
2014 |
Barberà, E.; Clarà, M. |
Article d'investigació |
Understanding teacher knowledge from a cultural psychology approach |
2014 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
El apoyo del profesor al aprendizaje colaborativo mediado por ordenador |
2013 |
Onrubia, J., Clarà, M., Colomina, R., Ginesta, A., Mauri, T., Remesal, A. |
Capítol de llibre d'investigació |
Time and digital mediations of learning |
2013 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
The concept of situation and the microgenesis of the conscious purpose in cultural psychology |
2013 |
Clarà, M. |
Article d'investigació |
Learning online: massive open online courses (MOOCs), connectivism, and cultural psychology |
2013 |
Clarà, M.; Barberà, E. |
Article d'investigació |
Factors influencing student satisfaction and perceived learning in online courses |
2013 |
Barberà, E.; Clarà, M.; Linder-VanBershot, J.A. |
Article d'investigació |
La contribución al aprendizaje en el lugar de trabajo de los equipos docentes universitarios |
2013 |
Mauri, T.; Clarà, M.; Ginesta, A.; Colomina, R. |
Article d'investigació |
How triadic dialogue allows transfer of responsibility in dyadic tutoring |
2013 |
Clarà, M.; Mauri, T. |
Article d'investigació |
Temporal flexibility in online university courses in Spain and Australia |
2013 |
Barberà, E., Clarà, M., Danaher, P., van Rensburg, H. |
Capítol de llibre d'investigació |
Valoración de un sistema integrado de ayudas al aprendizaje en tareas de escritura colaborativa en educación superior |
2013 |
Mauri, T., Clarà, M., Colomina, R., Ginesta, A., Onrubia, J. |
Capítol de llibre d'investigació |
Time in e-learning research. A qualitative review of the empirical consideration of time in research into e-learning |
2012 |
Barberà, E.; Clarà, M. |
Article d'investigació |
Ayuda educativa entre iguales en tareas de escritura colaborativa online: un estudio de las relaciones enetre presencia docente y presencia cognitiva |
2012 |
Mauri, T.; Clarà, M. |
Article d'investigació |
La naturaleza del discurso en la escritura colaborativa online: intersubjetividad y elaboración del significado |
2011 |
Mauri, T.; Clarà, M.; Remesal, A. |
Article d'investigació |
Ayudar a ser competente: la potencialidad formativa de las tareas de escritura online |
2011 |
Mauri, T., Ginesta, A., Colomina, R., Clarà, M., de Gispert, I., Remesal, A. |
Capítol de llibre d'investigació |
Ayudas al aprendizaje en tareas de escritura colaborativa con Moodle |
2011 |
Clarà M. |
Article d'investigació |
Una discusión sobre el conocimiento práctico y sus relaciones con el conocimiento teórico y la práctica |
2010 |
Clarà, M.; Mauri, T. |
Article d'investigació |
El conocimiento práctico. Cuatro conceptualizaciones constructivistas de las relaciones entre conocimiento teórico y práctica educativa |
2010 |
Clarà, M.; Mauri, T. |
Article d'investigació |
Toward a dialectic relation between the results in CSCL: Three critical methodological aspects of content analysis schemes |
2010 |
Clarà, M.; Mauri, T. |
Article d'investigació |
The development of teaching practice. A working hypothesis based on Cultural-Historical Psychology |
2009 |
Clarà, M.; Mauri, T. |
Article d'investigació |