CLARA GARANGOU, MARC

Categoría: AGREGADO/A
Perfil académico: Doctorado
Departamento: PSICOLOGIA, SOCIOLOGÍA Y TRABAJO SOCIAL
Dirección electrónica: marc.clara@udl.cat

Docencia

Enseñanza Curso Asignatura
Grado en Educación Primaria 1 INTEGRACIÓN
Grado en Educación Primaria 1 PSICOLOGÍA DE LA EDUCACIÓN
Doble titulación: Grado en Educación Infantil y Grado en Ed. Primaria 1 PSICOLOGÍA DE LA EDUCACIÓN
Grado en Educación Primaria 2 PRÁCTICAS I
Grado en Educación Primaria 3 PRÁCTICAS II
Grado en Psicología 4 TRABAJO DE FIN DE GRADO
Grado en Educación Primaria 4 PRÁCTICAS III
Grado en Educación Primaria 4 TRABAJO DE FIN DE GRADO
Doble titulación: Grado en Educación Infantil y Grado en Ed. Primaria 4 PRÁCTICAS II
Doble titulació: Grau en Educació Primària i Grau en CAFE 4 PRÁCTICAS II
Doble titulación: Grado en Educación Infantil y Grado en Ed. Primaria 5 PRÁCTICAS III
Doble titulación: Grado en Educación Infantil y Grado en Ed. Primaria 5 TRABAJO DE FIN DE GRADO
Doble titulació: Grau en Educació Primària i Grau en CAFE 5 PRÁCTICAS III
Doble titulació: Grau en Educació Primària i Grau en CAFE 5 TRABAJO DE FIN DE GRADO

Investigación

Grupo de investigación: Competències, Tecnologia i Societat en Educació (COMPETECS)
Proyectos de investigación Fecha inicio Fecha fin Investigadores principales
Ayudas a la construcción del conocimiento en el prácticum de maestros: la reflexión conjunta para mejorar la relación entre la teoría y la práctica 01/01/2014 31/12/2017 TERESA MAURI MAJÓS
La relación entre las narrativas y el desarrollo de la resiliencia en los profesores (NARRES) 01/01/2018 30/09/2022 MARC CLARÀ GARANGOU
L’ús de la informació proporcionada de forma automàtica pel Moodle per a la millora de processos col·laboratius en fòrums 01/04/2014 30/06/2015 ANA ENGEL ROCAMORA
L’ús de qüestionaris amb feedback com a eines d'avaluació per a l’autoregulació de l'aprenentatge en Psicologia de l'Educació als estudis de mestre 01/09/2014 31/12/2015 TERESA MAURI MAJÓS
Cómo la reflexión colaborativa promueve el desarrollo de resiliencia docente en noveles a través de procesos de re-appraisal narrativo 01/09/2023 31/08/2027 MARC CLARÀ GARANGOU
L’ajuda educativa a l’escriptura col·laborativa en Moodle: anàlisi i avaluació. 01/12/2008 30/11/2010 TERESA MAURI MAJÓS
La utilització dels Espais Personals de Treball i Aprenentatge -EPTA- en la formació universitària 05/10/2011 04/10/2012 CESAR COLL SALVADOR
Sistema integrat d'avaluació continuada i participativa. Pràctica de la retroacció en tasques d'escriptura col.laborativa 05/10/2011 04/10/2012 TERESA MAURI MAJÓS
La reflexió conjunta en les pràctiques com a mecanisme de vinculació entre universitat i escola 18/07/2014 17/01/2016 TERESA MAURI MAJÓS
Estratègies per a la integració d'aprenentatges en la formació dual: experimentació d'activitats formatives i observació de l'actuació mitjançant tècniques 'd'amics crítics' entre docents universitari 19/06/2018 31/12/2021 JORDI LL. COIDURAS RODRIGUEZ
Tasques d'escriptura col·laborativa en Moodle: Anàlisi de l'impacte de la innovació docent en la gestió autònoma de la tasca i en l'elaboració del significat 19/11/2010 18/07/2012 TERESA MAURI MAJÓS
Tesis Año Dirección
Procesos de reflexión conjunta: Uso y construcción del mundo virtual 2020 Clarà, M; Mauri, T.
Innovación como actividad docente. Una aproximación sociocultural a la comprensión de los procesos de innovación 2015 Clarà, M; Mauri, T.
El concepte pràctic i la microgènesi de la co-mediació representacional de l'activitat 2011 Teresa Mauri Majós
Publicaciones Año Autores Tipo
What research is important today in human development, learning, and education? JSED Editors' reflections and research calls 2023 Bautista, A.; Cerdán, R.; García-Carrión, R.; Salsa, A.; Andoney, D.; Cabedo-Mas, A.; Campos, R.; Clarà, M.; Gámez-Guadix, M.; Ilari, B.; Kammarer, Y.; Macedo-Rouet, M.; Mendive, S.; Múñez, D.; Saux, Article d'investigació
How teachers' appraisals predict their emotional experience: identifying protective and risk structures in natural appraisals 2023 Clarà, M.; Vallés, A.; Franch, A.; Coiduras, J.; Silva, P.; Cavalcante, S. Article d'investigació
Conceptualizing teacher resilience: a comprehensive framework to articulate the research field 2022 Vallés, A.; Clarà, M. Article d'investigació
Unpacking the Role of Work Demands in Teacher Burnout: Cognitive Effort as a Protective Factor 2022 Clarà, M.; Vallés, A.; Coiduras, J.; Silva, P.; Justiniano, B.; López, T.; Padula, B.; Barril, J.P., Cavalcante, S.; Chávez, J.; Donoso, D.; Marchán, P.; Ramos, F.; Uribe, C.P. Article d'investigació
Conceptually driven inquiry: addressing the tension between dialogicity and teleology in dialogic approaches to classroom talk 2021 Clarà, M. Article d'investigació
Meaning and the mediation of emotional experience: Placing mediational meaning at the center of psychological processes 2020 Clarà, M. Article d'investigació
Critical online learning networks of teachers: communality and collegiality as contingent elements 2020 Kelly, N.; Clarà, M.; Kehrwald, B.; Danaher P.A Capítol de llibre d'investigació
Early career teachers' intentions to leave the profession: The complex relationships among preservice education, early career support, and job satisfaction 2019 Kelly, N.; Cespedes, M.; Clarà, M.; Danaher, P. A. Article d'investigació
Supervising at a distance: The transformation of assistance during a doctoral journey across different continents 2019 Justiniano, B.; Mauri, T.; Clarà, M. Capítol de llibre d'investigació
Traversing the doctorate. Reflections and Strategies from Students, Supervisors and Administrators 2019 Machin, T.; Clarà, M.; Danaher, P.A. Editor llibre d'investigació
Traversing the Doctorate: Situating Scholarship and Identifying Issues 2019 Machin, T.; Clarà, M.; Danaher, P.A. Capítol de llibre d'investigació
Supporting Collaborative Reflection in Teacher Education: A Case Study 2019 Clarà, M.; Mauri, T.; Colomina, R.; Onrubia, J. Article d'investigació
Building on Each Other's Ideas: A Social Mechanism of Progressiveness in Whole-Class Collective Inquiry 2019 Clarà, M. Article d'investigació
Sharing initial teacher education between school and university: Participants' perceptions of their roles and learning 2019 Mauri, T.; Onrubia, J.; Colomina, R.; Clarà, M. Article d'investigació
Como a instrução influencia o desenvolvimento conceitual: a teoria de vygotsky revisitada 2018 Clarà, M. Article d'investigació
Can massive communities of teachers facilitate collaborative reflection? Fractal design as a possible answer 2017 Clarà, M.; Kelly, N.; Mauri, T.; Danaher, P.A. Article d'investigació
How instruction influences conceptual development: Vygotsky's theory revisited 2017 Clarà, M. Article d'investigació
Teacher resilience and meaning transformation: How teachers reappraise situations of adversity 2017 Clarà, M. Article d'investigació
Patterns of interaction in processes of joint reflection by teachers 2017 Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J. Article d'investigació
Online networks for pre-service and early career teachers 2016 Kelly, N.; Clarà, M.; Kehrwald, B.; Danaher, P.A. Llibre d'investigació
The many lives of the word Perezhivanie 2016 Clarà, M. Article d'investigació
Collaborative reflection and tutor's assistance in teacher education. Two case studies on case-based reflection settings 2016 Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J.; Cubero, R.; Martinez, A.; Cubero, M.; Usabiaga, A. Acta congrés
Espacios de formación compartida escuela-universidad en el prácticum 2016 Mauri, T.; Onrubia, J.; Colomina, R.M.; Clarà, M. Article d'investigació
Vygotsky and Vasilyuk on Perezhivanie: Two notions and one word 2016 Clarà, M. Article d'investigació
Educational assistance to improve reflective practice among student teachers 2016 Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J. Article d'investigació
Foreword 2015 Clarà, M. Capítol de llibre d'investigació
What is reflection? looking for clarity in an ambiguous notion 2015 Clarà, M. Article d'investigació
Representation and emotion causation: a cultural psychology approach 2015 Clarà, M. Article d'investigació
Naturaleza de la interacción en procesos de reflexión conjunta sobre situaciones de la práctica por estudiantes de maestro 2015 Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia. J. Article d'investigació
Three problems with the connectivist conception of learning 2014 Clarà, M.; Barberà, E. Article d'investigació
The temporal dimensions of e-learning 2014 Barberà, E.; Clarà, M. Article d'investigació
Understanding teacher knowledge from a cultural psychology approach 2014 Clarà, M. Article d'investigació
El apoyo del profesor al aprendizaje colaborativo mediado por ordenador 2013 Onrubia, J., Clarà, M., Colomina, R., Ginesta, A., Mauri, T., Remesal, A. Capítol de llibre d'investigació
Time and digital mediations of learning 2013 Clarà, M. Article d'investigació
The concept of situation and the microgenesis of the conscious purpose in cultural psychology 2013 Clarà, M. Article d'investigació
Learning online: massive open online courses (MOOCs), connectivism, and cultural psychology 2013 Clarà, M.; Barberà, E. Article d'investigació
Factors influencing student satisfaction and perceived learning in online courses 2013 Barberà, E.; Clarà, M.; Linder-VanBershot, J.A. Article d'investigació
La contribución al aprendizaje en el lugar de trabajo de los equipos docentes universitarios 2013 Mauri, T.; Clarà, M.; Ginesta, A.; Colomina, R. Article d'investigació
How triadic dialogue allows transfer of responsibility in dyadic tutoring 2013 Clarà, M.; Mauri, T. Article d'investigació
Temporal flexibility in online university courses in Spain and Australia 2013 Barberà, E., Clarà, M., Danaher, P., van Rensburg, H. Capítol de llibre d'investigació
Valoración de un sistema integrado de ayudas al aprendizaje en tareas de escritura colaborativa en educación superior 2013 Mauri, T., Clarà, M., Colomina, R., Ginesta, A., Onrubia, J. Capítol de llibre d'investigació
Time in e-learning research. A qualitative review of the empirical consideration of time in research into e-learning 2012 Barberà, E.; Clarà, M. Article d'investigació
Ayuda educativa entre iguales en tareas de escritura colaborativa online: un estudio de las relaciones enetre presencia docente y presencia cognitiva 2012 Mauri, T.; Clarà, M. Article d'investigació
La naturaleza del discurso en la escritura colaborativa online: intersubjetividad y elaboración del significado 2011 Mauri, T.; Clarà, M.; Remesal, A. Article d'investigació
Ayudar a ser competente: la potencialidad formativa de las tareas de escritura online 2011 Mauri, T., Ginesta, A., Colomina, R., Clarà, M., de Gispert, I., Remesal, A. Capítol de llibre d'investigació
Ayudas al aprendizaje en tareas de escritura colaborativa con Moodle 2011 Clarà M. Article d'investigació
Una discusión sobre el conocimiento práctico y sus relaciones con el conocimiento teórico y la práctica 2010 Clarà, M.; Mauri, T. Article d'investigació
El conocimiento práctico. Cuatro conceptualizaciones constructivistas de las relaciones entre conocimiento teórico y práctica educativa 2010 Clarà, M.; Mauri, T. Article d'investigació
Toward a dialectic relation between the results in CSCL: Three critical methodological aspects of content analysis schemes 2010 Clarà, M.; Mauri, T. Article d'investigació
The development of teaching practice. A working hypothesis based on Cultural-Historical Psychology 2009 Clarà, M.; Mauri, T. Article d'investigació