Vocabulario emocional de alumnos de educación primaria |
2023 |
Ricart, M.; Coronel, M.; Solé Llussà, A.; Ros Morente, A.; Bisquerra, R. |
Article d'investigació |
¿La consciencia emocional conduce a la resiliencia? Diferencias en función del sexo en la adolescencia. |
2023 |
Garcia Blanc, N.; Morera, F.S.; Ros Morente, A.; Guiu, G.F. |
Article d'investigació |
Influence of anger management and emotional skills on self-esteem in pre-adolescents and their relationship with emotional control and psychological well-being. |
2023 |
Estrada Fernández, X.; Ros Morente, A.; Alsinet Mora, C. |
Article d'investigació |
Happy Software: An interactive program based on an emotion management model for assertive conflict resolution |
2023 |
Filella, G.; Ros Morente, A. |
Article d'investigació |
El uso del vocabulario emocional: un análisis a través de distintas etapas educativas |
2023 |
Ros Morente, A.; Farre, M.; Filella, G.; Garcia Blanc, N.; Gomis, R. |
Article d'investigació |
Study of emotional skills in a sample of students and workers. |
2022 |
Ros Morente, A.; Coronel, M.; Filella, G. |
Article d'investigació |
Vocabulario emocional de los jóvenes |
2022 |
Gomis, R.; Garcia Blanc, N.; Filella, G.; Ros Morente, A. |
Article d'investigació |
Vocabulario emocional y casos de cyberbullying en alumnado universitario |
2022 |
Teixiné, Judit; Priego, Maria; Garcia Blanc, Núria; Ros Morente, Agnès |
Article d'investigació |
Analysis of the emotional vocabulary in a group of secondary education students |
2022 |
Ros Morente, A., Coronel, M.; Ricard Aranda, M.; Solé Llussà, A. |
Article d'investigació |
El vocabulario emocional y la ira en estudiantes españoles: diferencias por curso y género |
2022 |
Garcia Blanc, N., Joana, A.; Gomis Cañellas, R.; Ros Morente, A.; Filella Guiu, G. |
Article d'investigació |
Programa gamificado para la gestión emocional en educación primaria. |
2021 |
Pérez, N.; Ros Morente, A.; López, E. |
Acta congrés |
Las competencias emocionales del alumnado de primer ciclo de educación primaria. |
2021 |
López, E.; Ros Morente, A.; Filella, G. |
Acta congrés |
Resultados de la aplicación de un videojuego de gestión emocional en educación secundaria (Happy 12-16) |
2021 |
Ros Morente, A.; Garcia, N.; Raquel, G.; López, E.; Pérez, N.; Filella, G. |
Acta congrés |
Mindfulness and Next-Generation Members of Family Firms: A Source for Sustainability |
2021 |
Arzubiaga, U.; Plana Farran, M.; Ros Morente, A.; Joana, A.; Solé, S. |
Article d'investigació |
The Assertive Resolution of Conflicts in School With a Gamified Emotion Education Program. |
2020 |
Filella, G.; Ros Morente; A.; Oriol, X.; March Llanes, J. |
Capítol de llibre d'investigació |
Competencias emocionales en estudiantes universitarios. |
2020 |
Coronel, M.; Ros-Morente. A; Gallizo, J. L. |
Article d'investigació |
Cognitive Training with Modern Board and Card Games in Healthy Older Adults: Two Randomized Controlled Trials |
2020 |
Estrada Plana, V.; Montanera, R.; Ibarz Estruga, A.; March Llanes, J.; Vita Barrull, N.; Guzmán, N.; Ros Morente,A.; Ayesa,R.; Moya Higueras, J. |
Article d'investigació |
Análisis de la relación entre competencias emocionales, satisfacción y acoso escolar en una muestra de estudiantes deportistas. |
2020 |
Farré, M.; Ros-Morente. A.; Filella, G. |
Article d'investigació |
El proceso de gestión emocional: investigación, aplicación y evaluación. |
2020 |
Garcia Blanc, N.; Gomis, R., Filella, G., Ros Morente, A. |
Article d'investigació |
Los programas de educación emocional happy 8-12 and happy 12-16. Evaluación de su impacto en las emociones y el bienestar. |
2019 |
Cabello, E.; Pérez, N.; Ros-Morente, A.; Filella, G. |
Article d'investigació |
Beyond music: Emotional skills and its development in young adults in choirs and bands |
2019 |
Ros-Morente, A.; Oriola-Requena, S.; Gustems-Carnicer, J.; Filella, G. |
Article d'investigació |
The Assertive Resolution of Conflicts in School With a Gamified Emotion Education Program |
2018 |
Gemma Filella; Agnès Ros-Morente; Xavier Oriol; Jaume March-Llanes |
Article d'investigació |
Analysis of the Effects of two Gamified Emotional Education Software's in Emotional and Well-being Variables in Spanish Children and Adolescents |
2018 |
Cabello, E.; Filella, G.; Ros Morente, A. |
Article d'investigació |
An examination of the relationship between emotional intelligence, positive affect and character strengths and virtues |
2018 |
Ros, Agnès; Alsinet, Carles; Torrelles, Cristina; Blasco, Ana; Jordana, Norma |
Article d'investigació |
Anàlisi de la habilitades emocionals en Infantil |
2018 |
Teixiné, J; López, E; Filella, G; Ros-Morente, A. |
Article en premsa |
The study of character strengths and life satisfaction: A comparison between affective-component and cognitive-component traits |
2018 |
Blasco Belled, A.; Alsinet, C. ; Torrelles Nadal, C.; Ros Morente, A. |
Article d'investigació |
Conflicts among peers in the playground in a group of Spanish elementary schools |
2018 |
Ros Morente, A.; Cabasés, M. A..; Filella, G. |
Article d'investigació |
Estado de la cuestión de la educación emocional en las universidades españolas. |
2017 |
Bisquerra, R; Filella, G; Ros - Morente, A; Teixiné, J. |
Article en premsa |
Analysis of the relationship between Emotional Competences, Self-esteem, Classroom Climate, Academic Achievement, and level of Well-being in a sample of students of Primary Education |
2017 |
Ros-Morente, A.; Filella, G; Pérez, N.; Ribes, R. |
Article d'investigació |
La resolución asertiva de conflictos con un programa de educación emocional. |
2017 |
Rueda, P.; Filella, G.; Ros-Morente, A. |
Article d'investigació |
Los programas de educación emocional Happy 8-12 y Happy 12-16 para la resolución asertiva de conflictos en niños y adolescentes. |
2017 |
Rueda, P.; Cabello, E.; Filella, G.; Ros-Morente, A. |
Article d'investigació |
Análisis de necesidades de las familias con hijos e hijas con necesidades educativas especiales |
2017 |
Ros-Morente, A; Teixiné, J; Fiella, G. |
Article en premsa |
Análisis de la relación entre competencias emocionales, autoestima, clima de aula, rendimiento académico y nivel de bienestar en educación primaria |
2017 |
Ros Morente, A.; Filella, G.; Pérez, N.; Ribes, R. |
Article d'investigació |
Análisis de conflictos entre iguales en las escuelas de Educación Primaria. |
2016 |
Filella,G.; Ros-Morente,A.,Rueda,P.,Solano,A. y Minguella,E. |
Article d'investigació |
Evaluación del programa de Educación Emocional 'Happy 8-12' para la resolución asertiva de los conflictos entre iguales |
2016 |
Filella, G.; Cabello, E.; Pérez-Escoda, N.; Ros-Morente, A. |
Article d'investigació |
Appraisal and emotion regulation in anger situations: Differences between Spanish and Romanian women |
2016 |
Filella Guiu, G.; Ros-Morente, A.; Oriol Granado, X.; Adina Ignat, A.; Clipa, O. |
Article d'investigació |
Symptoms and Etiological Attribution: A Cross-Sectional Study in Mexican Outpatients with Psychosis and Their Relatives. |
2016 |
Gómez-de-Regil, L.; Ros-Morente, A.; Rodríguez-Hansen, G. |
Article d'investigació |
Association Between Attachment Prototypes and Schizotypy Dimensions in Two Independent Non-Clinical Samples of Spanish and American Adults |
2013 |
Sheinbaum, T.; Bedoya, E.; Ros-Morente, A.; Kwapil, T.R.; Barrantes-Vidal, N. |
Article d'investigació |
Factor Invariance of Psychometric Schizotypy in Spanish and American Samples. |
2012 |
Kwapil, T.R.; Ros-Morente, A.; Silvia, P.J.; Barrantes-Vidal, N. |
Article d'investigació |
Process of adaptation to Spanish of the Community Assessment of Psychic Experiences (CAPE) [Proceso de Adapatación de al Castellano de la Escala de Evaluación Comunitaria de Experiencias Psíquicas (CA |
2011 |
Ros-Morente, A.; Vilagrà-Ruiz, R.; Rodriguez-Hansen, G.; Wigman, J.T.; Barrantes-Vidal, N. |
Article d'investigació |
Depressive temperament mediates the association between self-reported trauma and positive psychotic-like experiences in non-clinical young adults |
2010 |
Ros-Morente, A.; Barrantes-Vidal, N.; Kwapil, T.R. |
Article d'investigació |
Trauma and affective temperaments in a nonclinical sample of young adults |
2010 |
Ros-Morente, A.; Barrantes-Vidal, N.; Kwapil, T.R. |
Article d'investigació |
Adaptation of the Wisconsin Scales of Psychosis Proneness to Spanish [Proceso de adaptación al castellano de las Escalas de Vulnerabilidad a las Psicosis de Wisconsin] |
2010 |
Ros-Morente, A.; Rodríguez-Hansen, G.; Vilagrà-Ruiz, R.; Kwapil, T.R.; Barrantes-Vidal, N. |
Article d'investigació |
An Examination of Neuroticism as a Moderating Factor in the Association of Positive and Negative Schizotypy with Psychopathology in a Non-Clinical Sample |
2009 |
Barrantes-Vidal, N.; Ros-Morente, A.; Kwapil, T.R. |
Article d'investigació |